TV, radio, Internet – w jaki sposób zastosować te środki przekazu, by skutecznie reklamować swoją firmę?

Chyba każdy początkujący przedsiębiorca, jaki stawia pierwsze kroki w świecie biznesu ma kłopot z zauważalnością swej marki na rynku. Sposobem, by odwrócić niniejszy stan rzeczy, a tym samym zdobyć większą liczbę potencjalnych klientów, jest inwestowanie w reklamę.

reklama na billboardzie

Autor: Vernon Chan
Źródło: http://www.flickr.com
Pierwszy krok w stronę sukcesuJednym ze szczególnie ważnych zadań, jakie czekają każdą nową firmę, niezależnie od rozmiaru jej działania, jest na pewno przygotowanie owocnej strategii w promowaniu swojej marki. Aby ten cel osiągnąć, trzeba zatroszczyć się o o spójną identyfikację wizualną firmy, a zatem takich elementów jak logotyp, strona internetowa, wizytówka, banery reklamowe lub szyld. Jeżeli każdy z niniejszych elementów będzie nawiązywał wizualnie do innych, przedsiębiorstwo stanie się bardziej dostrzegalne, a o to przecież chodzi. Drugim czynnikiem jest zatroszczenie się o reklamę w rozmaitych środkach przekazu.

Postaw na efektywnośćProdukcja spotów reklamowych, jingle radiowe, notatka w prasie, a może neon – strona www warta odwiedzenia? W aktualnych czasach przedsiębiorcy posiadają ogrom możliwości na wydajne rozreklamowanie swojego artykułu. I chociaż mogłoby się wydawać, iż najlepiej jest skorzystać z każdego istniejącego środka przekazu, w rzeczywistości nie jest to do końca odpowiednia strategia.

Zasadniczym kryterium wyboru formy reklamy ma być grupa docelowa, a zatem hipotetyczni klienci. Badanie rynku umożliwi zatem z jednej strony zredukować koszty odnoszące się do reklamy, a z drugiej – znacząco poprawić jej wydajność.

Wybierz formę
W trakcie opracowywania promocji firmy trzeba pomyśleć nad jej formą i zdecydować się na najefektywniejsze rozwiązanie. Przykładowo decydując się na telewizyjny spot reklamowy, można pokazać działanie produktu, a równocześnie dotrzeć do dużej grupy odbiorców, ale musimy też liczyć się z niemałymi kosztami związanymi z tworzeniem, jak i emitowaniem takiej reklamy. Na pewno dużo tańszym rozwiązaniem jest reklama (audiomarketing) prasowa (info…), jaką do tego można szybko zmienić (i np. poinformować o ograniczonej w czasie promocji), ale nie jesteśmy w stanie w niej pokazać naszego towaru w działaniu. W trakcie doboru reklamy należy te zagadnienia wziąć pod rozwagę.