
Kompetentna osoba, która jest zatrudniona na stanowisku tajemniczego klienta odpowiada za wykonywanie anonimowej kontroli, która ma dać odpowiedź na najważniejsze pytanie, czy ekspedient postępują według ścisłych wytycznych, które były im prezentowane na specjalnych szkoleniach. Tajemniczy klient (dowiedz się: w tym serwisie) najczęściej wciela się w postać standardowego klienta, ale w przeciwieństwie do niego zwraca on uwagę na detale, które dla wielu ludzi nie są istotne. Na ogół ma on specjalnie opracowany formularz, na którym ma wypunktowane, jakie zachowania muszą przejawiać się u sprzedawców. Wbrew pozorom jest ich wiele, i każde powinno mieć miejsce w czasie obsługiwania klienta. Zadaniem tajemniczego klienta jest ich wyłapanie. Do jego funkcji należy też przedstawienie ogólnej opinii na temat tego, co spotkał w sklepie. Punktowana jest czystość punktu sprzedażowego, jak również wygląd ekspedienta. Wszystko w obecnych czasach ma olbrzymie znaczenie.
Każde badania marketingowe (idź tutaj: tutaj) zwracają baczną uwagę na to, że prawidłowo wykonane szkolenie z dziedziny obsługi klienta może zagwarantować dobre rezultaty, które w prostej linii przełożą się na zyski ze sprzedaży. Poświadczają to badania, które mają na celu sprawdzenie poziomu zadowolenia klientów. Są one przeprowadzane w miarę regularnie, w celu przeanalizowania aktualnych preferencji panujących na rynku. Na jego podstawach niejednokrotnie opracowuje się raporty, które wpływają w dużym stopniu na nową strategię dystrybucji jak i reklamy. Wszelkie badania marketingowe jak zatem można zauważyć mają duże znaczenie w bardzo wielu przypadkach i dlatego też przykłada się do nich ogromną wagę.