Systemy lojalnościowe – opłacalne dla biznesu?

Współcześnie potrzebnych jest bardzo wiele rozmaitych zachęt do wykorzystywania usług i kupowania produktów. Klienci są coraz bardziej wymagający i wybredni, a wybór firm i marek stale wzrasta. Dlatego właśnie opracowano sposób, jakim są programy lojalnościowe. Pod tym pojęciem kryją się różnorodne działania firm, mające na celu pozyskanie i zatrzymanie nabywców. Udział w takich programach niezwykle często wiąże się z uzyskiwaniem przez nabywcę rozmaitych promocji czy upominków. To jak wiadomo jest świetną zachętą, ponieważ obecnie ogólnie niezbyt często otrzymuje się coś bezpłatnie. Podstawowym dużym osiągnięciem może być już zapamiętanie marki przez odbiorcę. Rozpoznanie pojedynczej marki spośród setek innych daje już sporą szansę na nabycie określonego produktu przez klienta.

call-center

Karty stałego klienta

Jednym z popularnych rodzajów programów lojalnościowych są rozmaite karty dla nabywców. Karty tego rodzaju mogą dawać użytkownikom rozmaite możliwości. Podstawową z nich jest otrzymanie wielokrotnej zniżki na zakupy w danym sklepie po wpisaniu numeru z karty. Skuteczne programy lojalnościowe stosują na przykład niektóre sklepy funkcjonujące w Internecie. Innym sposobem jest utworzony przez sieć sklepów Tesco, a przy tym jeden z najpopularniejszych systemów lojalnościowych w Polsce program Clubcard. Uczestnictwo w nim polega na zbieraniu punktów przy okazji robienia zakupów w supermarketach Tesco. Punkty można następnie wymienić na rabaty na rozmaite towary. Inny spotykany rodzaj karty stałego klienta pozwala na otrzymanie większego upustu, nawet w wysokości kilkudziesięciu złotych, ale po wydaniu określonej kwoty w danej sieci. Ten sposób przyjęła jedna z polskich marek ubrań, w której do uzyskaniu rabatu trzeba zrobić zakupy na łączną sumę 500 złotych.

Obsługa programów

Obsługa programów lojalnościowych jest kwestią, która nie interesuje nabywców, a stanowi dość zawiły proces. Tymi czynnościami zajmują się określone firmy. Ich pracownicy dysponują określonymi sposobami do tworzenia tego rodzaju programów i zarządzania nimi. Przykładowo firma taka trudni się wytwarzaniem kart dla użytkowników. Nierzadko także firmy takie zajmują się tworzeniem i prowadzeniem strony WWW o charakterze informacyjnym na temat określonego programu (zobacz więcej).