Typy i zastosowanie folii

Jednym z nowoczesnych materiałów o niezwykle dużym zastosowaniu jest folia. Folie zwykle są wytwarzane z materiałów syntetycznych lub z metali. Najczęściej kojarzy się je z pakowaniem rozmaitych towarów. Istnieje na przykład specjalna folia spożywcza przystosowana do pakowania produktów żywnościowych. Jest rozciągliwa i nadaje się doskonale do pakowania między innymi kanapek.

Niezwykle przydatne cechy posiada także folia aluminiowa, która na przykład stosowana jest do owijania produktów żywnościowych na czas grillowania. Owijanie delikatnych lub kruchych elementów zazwyczaj odbywa się za pomocą tak zwanej folii bąbelkowej. Charakterystyczne bąbelki powietrza pozwalają zapewnić większe bezpieczeństwo w czasie wysyłania i transportu. Folie używane są też do drukowania, między innymi materiałów reklamowych. Są to tak zwane folie do ploterów, które są specjalnie stworzone do drukowania. Używane są często w przemyśle poligraficznym (więcej danych – url).

Folia stretch sklep internetowy - sklep.lambda.plsklep internetowy - style=Jednym z nagminnie wykorzystywanych typów folii jest folia stretch. Jak sama jej nazwa podpowiada, jej najważniejszą zaletą jest możliwość rozciągania. Folie takie zazwyczaj sprzedawane są w wielkich rolkach. Umożliwiają zapakowanie sporych elementów, a im więcej warstw folii, tym lepsze zabezpieczenie przed uszkodzeniem. Inną cechą takiego materiału jest fakt, że przy jego zastosowaniu nie są konieczne dodatkowe elementy do klejenia. Folia stretch ma bowiem właściwości samoprzylepne, co znacznie usprawnia jej wykorzystywanie. Dość podobne cechy mają folie samochodowe. Folie takie służą między innymi do zupełnej zmiany barwy pojazdu. Jest to bardzo korzystne rozwiązanie z uwagi na swoją trwałość i fakt, że nie trzeba używać farby czy lakieru. Folie tego rodzaju oferowane są we wszystkich kolorach i na większą cześć marek i modeli samochodów.

Folie wykorzystane w reklamieSklep z foliami reklamowymi oferuje bardzo zróżnicowane produkty. Jest to w dużym stopniu zaopatrzenie firm poligraficznych w folie samoprzylepne różnych marek. W reklamie aktualnie folie są bardzo często wykorzystywane. Używa się ich na przykład do oklejania wystaw sklepów. Jest to bowiem stosunkowo tani i szybki sposób reklamowania i może nawet zastąpić stosowanie szyldów.