Formy reklamy zewnętrznej

Na powodzenie jakiegokolwiek przedsięwzięcia, prócz rzetelnego realizowania zaprojektowanego planu biznesowego, ogromny wpływ ma skutecznie uskuteczniona kampania marketingowa. Nie od dziś wiemy, że dobra reklama stanowi dźwignię handlu, a rozpoznawalność marki proponującej konkretną usługę lub asortyment produktów jest równie ważna (a być może nawet ważniejsza), niż przygotowana przez nią propozycja.

reklama zewnętrzna

Autor: Andy Atzert
Źródło: http://www.flickr.com
W zależności od zapotrzebowania – typu ogłaszanej usługi, towaru albo idei, grupy docelowej, wyczekiwanych rezultatów, zasięgu prowadzonej kampanii i środków jakimi rozporządza zleceniodawca, możemy wybrać z wielu środków przekaz. Reklama zewnętrzna wykorzystuje rozmaitego rodzaju nośniki umieszczone w szeroko zrozumianej przestrzeni publicznej. Jego plusem jest przede wszystkim niezmiernie duży zasięg, tak przestrzenny, jak również czasowy, a także możliwość dość dokładnego sprecyzowania docelowej grupy klientów.

Jednym z przeważnie wybieranych wariantów nośników reklamy zewnętrznej jest szyld. Łączony przez gros z nas z niewiele interesującymi powierzchniami reklamowymi, ulokowanymi zazwyczaj przy głównych trasach komunikacyjnych, w rzeczywistości umożliwia przeprowadzenie zapadającej w pamięć kampanii reklamowej, za relatywnie małą kwotę. Jaki więc musi być efektywny szyld? Podstawową wytyczną, uwzględniającą wzrokowy charakter percepcji eksponowanych danych, jest przekazanie jak największej ilości treści przy użyciu jak najmniejszej liczby słów – szyldy z Nowego Sącz. Odbiorcy prezentowanej reklamy zwykle poruszają się dosyć szybko (pojazd, komunikacja miejska) i nie są w stanie zapamiętać długiego tekstu, ulokowanego na szyldzie. Przykuwające uwagę hasło jak też właściwa, jednoznacznie kojarząca się z tekstem fotografia bądź rycina muszą zainteresować klienta i zachęcić go do „pójścia za tropem”. Funkcją owej formy reklamy jest nie tyle sprzedaż prezentowanej oferty, ile budowanie określonego wizerunku danej marki.

szyld

Autor: Elliott Brown
Źródło: http://www.flickr.com
Skuteczność szyldów związana jest też ich lokalizacją a także jakością wykonania. Szyldy Nowy Sącz prezentując reklamę kierowaną do danej grupy odbiorców, powinny zostać usytuowane w pobliżu miejsc najczęściej przez nich odwiedzanych – na przykład reklama artykułów dla dzieci musi znajdować się w pobliżu szkół podstawowych. Inną odmianą reklamy typu outdoor są reklamy w Nowym Sączu tak samo jak inne duże miasta jest pełna tego wariantu reklam .http://reklamywiktor.pl