Techniki sprzedażowe – skuteczna obsługa klienta

Sercem każdego biznesu jest konsument. Dlatego bardzo istotne jest nie tylko jego pozyskanie, ale także przytrzymanie przy sobie. Dzisiejsza sytuacja na naszym kontynencie nie jest za bardzo optymistyczna. Następne narody bankrutują, a mieszkańcy wybiegają na ulicę, strajkować przeciwko skorumpowanej władzy. W takich chwiejnych czasach niezwykle ciężko prowadzić firmę. Jedynie właściwe podejście do konsumenta może zabezpieczyć nasz interes przed upadkiem.

Powinniśmy też pamiętać o efekcie szminki. W dobie kryzysu ludzie nie mają już dużo do stracenia, dlatego pozwalają sobie na produkty luksusowe. Ponieważ muszą liczyć każdy grosz, chcą zapłacić więcej za porządną rzecz, która może im służyć długie lata.

zakupy

Autor: Vanguard PR
Źródło: Vanguard PR

Bardzo istotna jest również właściwa obsługa klienta. Tyczy się to głównie wszelkich punktów usługowych. Dlatego mnóstwo właścicieli sklepów sporządza uogólniony system obsługi klienta, który jest następnie wprowadzany w życie we wszystkich punktach. Jest to szczegółowy scenariusz, który opisuje mnóstwo potencjalnych sytuacji, które mogą się zdarzyć w czasie obsługi klienta. Określa on poszczególne etapy, a także podpowiada sprzedawcom, co powinni zrobić i co muszą powiedzieć. Oczywiście, jest to tylko szkielet, na podstawie którego każdy sprzedawca powinien wyrobić sobie indywidualny system obsługi klienta.

W teorii wszystko wygląda pięknie, natomiast nie zawsze znajduje to odzwierciedlenie w prawdziwym życiu. Nie każdy z naszych pracowników jest doskonałym sprzedawcą od urodzenia, dlatego naszą powinnością jest pomaganie tym osobom, które nie dają sobie rady z obsługą. Właściwe szkolenia (szkolenia sprzedaż) mogą pomóc naszym pracownikom przekroczyć wewnętrzne bariery, a także odnaleźć w sobie nieznane do tej pory zdolności. Uczą one najlepszych technik sprzedaży, a także umiejętności perswazji, tak potrzebnej w tym biznesie. Wpływają one na wyniki pracy, co w bezpośredni sposób przenosi się na nasze zarobki. Warto też zrobić takie szkolenia dla kierowników. Nasi menedżerowie zdobędą kolejne, przydatne umiejętności, takie jak właściwe kierowanie załogą, czy szkolenia (zarządzanie zadaniami).