
Marketing relacji polega na zawiązywaniu i utrwalaniu stałych relacji z nabywcą. Z tym, że nie chodzi tutaj o miłych asystentów sprzedaży, którzy zabawiają nas ciekawą konwersacją, mając nadzieję, że kolejnym razem wpadniemy znów na luźną pogawędkę, a korzystając z okazji kupujemy sobie coś nowego. Ten typ marketingu skupia się bardziej na usługach, które oferujemy klientom. Na bazie tego doświadczenia narodził się program lojalnościowy .
Jest to kolejna z prób utrzymania klienta na dłużej. Jeżeli się nad tym chwilę zastanowimy, to niemalże każda sieć marketów wdrożyła dokładnie coś takiego. A gdy zajrzymy do naszego portfela, zobaczymy, że mamy w nim co najmniej kilka kart stałego klienta. To właśnie przykład takiego działania. Otrzymując taką kartę, od razu jesteśmy informowani, że dowolny zakup to jakiś konkretny bonus- punkt, bądź jeszcze jedna obniżka. W ten sposób dostajemy sygnał, że kupując w tym miejscu można oszczędzić. Planujemy przychodzić tutaj, gdyż to się nam opłaca. Rzecz jasna, to się stanie w dalekiej przyszłości, gdyż te zniżki musimy wcześniej uciułać, ale perspektywa jest godna uwagi. http://www.programylojalnosciowe.pl/