Jaki typ reklamy sprawdza się najlepiej? Jak sprawują się reklamy tradycyjne i internetowe? Które są bardziej obiecujące?

Ostatnie 25 lat gospodarczych przemian nie tylko przemieniło naszą gospodarkę z komunistycznej na wolnorynkową, ale również odmieniło nasze otoczenie. Jako świadectwo wolności bardzo szybko rozpoczęła przejmować przestrzeń reklama zewnętrzna. Wielokolorowy szyld, świecący neon czy ogromny billboard, stały się koniecznym atrybutem polskiego krajobrazu.

billboardy
Autor: Broadway Tour
Źródło: http://www.flickr.com
Ale czy reklama zewnętrzna odznacza się skutecznością? Nie zawsze. Choć patrząc na ich natłok w polskich miastach można by odpowiedzieć „skoro jest ich tak dużo, to z pewnością działają”. Wiadomo reklama (sprawdź to koniecznie) zewnętrzna (promocja tesco polkowice) ma spory zakres działania. Jest on tym bardziej korzystny im mniej jest podobnych przekazów reklamowych w jej najbliższym otoczeniu. Innymi słowy im mniejsza ilość reklam tym są one bardziej skuteczne. Pewien uniwersytet z USA zrobił badania nad możliwością ludzkiej percepcji bodźców reklamowych w najbliższym środowisku. Z wyników wyszło, iż przy pewnym natężeniu przestajemy w ogóle zwracać uwagę na reklamę zewnętrzną. Co więcej, skuteczność tego nośnika obniża też pozostałe formy reklamy.

Te wyniki jednakże oferują wiele pozytywnych informacji dla twórców takich reklam. Otóż, nie chodzi tylko o to, aby reklama powstała. Istotne jest również jaki będziemy mieli na nią pomysł i w którym miejscu będzie ukazywana. To niezwykle istotne, bo w przestrzeni miejskiej mamy do czynienia z ogromną liczbą reklam (promocja tesco przemyśl) , które nie dość, że nic nie wnoszą do reklamowania, to jednocześnie mogą stać się nawet denerwujące. Dlatego tak ważne jest, iż jak zamawiamy reklamę zewnętrzną trzeba jak najbardziej przemyśleć, co pragniemy pokazać i w jaki sposób. Jaka reklama jest jeszcze dobra?

billboard
Autor: Elliott Brown
Źródło: http://www.flickr.com
Właściwa reklama to także tak zwana „poczta pantoflowa” z angielskiego trendsetting. W największej liczbie przypadków dokonujemy zakupów wspierać się czyjąś opinią czy to autorytetu w danej dziedzinie, czy też opinią kogoś nam bliskiego. Badania pokazały, iż przed większym zakupem prawie osiemdziesiąt procent osób konsultuje swoją plany, z osobami którym ufają. Tak więc najlepsza reklama to po prostu zadowolony klient, który swoją opinie może przekazać innym i w ten sposób zbudować siatkę odbiorców i stałe dochody. Pamiętajmy o tym planując kolejne kampanie. Na sukces składa się bowiem wiele wytycznych, o jakich warto pamiętać.