Foldery promocyjne sposobem na okazje

Gazetki promocyjne to najbardziej skuteczna odmiana reklamy sieci sprzedażowych. Wskazują na to zarówno wyniki badań niezależnych instytucji, jak i wyniki sprzedażowe poszczególnych sieci. W naszym kraju foldery reklamowe swój zalążek mają w latach dziewięćdziesiątych.

Gazetka Tesco
Pojawiły się w naszym kraju wraz z kapitalizmem oraz wejściem na krajowy rynek międzynarodowych sieci (wizytówka Poldan Net kliknij) sprzedażowych. Współcześnie broszury reklamowe postrzegane są jako główny środek łączności pomiędzy klientem a siecią handlową. Aktualnie broszury promocyjne w naszej ojczyźnie wydają nie tylko wielkie sieci handlowe, swe broszurki mają także niewielkie lokalne sieci sprzedażowe, każda promocja w Rossmanie ogłaszana jest w gazetce reklamowej nie tylko tradycyjnej, papierowej, lecz również w wersji internetowej – .

Zawartość broszurek poszczególnych sieci handlowych są względnie zbliżone do siebie. Często są to barwne gazetki wypełnione zdjęciami artykułów, pod którymi widnieją ich obniżone ceny. W większości wypadków są to najczęściej wybierane towary, takie jak mleko, pieluchy, jajka, owoce, warzywa lub mięso. W wypadku elektromarketów: telewizory, komputery przenośne, schładzarki. Każda gazetka reklamowa ma swe ograniczenia czasowe, niekiedy także geograficzne. Każda oferta specjalna ma swój początek a także wyznaczony z góry koniec. Obok obecnej promocyjnej ceny wyrobu przedstawiana jest przekreślona poprzednia cena. Jest to od lat sprawdzony sposób prezentacji wyrobów, który cały czas jest tak samo efektywny – .

Foldery promocyjne to nie jedynie domena tanich sieci sprzedażowych, okazjami chwalą się również sieci pretendujące do tytułu tych „z wyższej półki” (przykładowo Auchan gazetka). W broszurach tych sieci opisywane są nierzadko wyroby rzadkie lub ekologiczne.

Jak wskazują analizy, promocje w broszurach promocyjnych wpływają nie jedynie na podwyższenie sprzedaży towaru prezentowanych w ulotkach, ale całego asortymentu hipermarketu. Jednak broszury promocyjne to nie tylko pokaz oferty oraz reklama poszczególnych produktów, foldery mają również inne cele.http://cer-land.pl/www/o-firmie/ (płytki podłogowe)Mają wpływ na rozpoznawalność marki a także informują o otwarciu nowo powstałych punktów handlowych, powiadamiają również o lokalizacji poszczególnych sklepów nieopodal miejsca zamieszkania przypuszczalnego klienta.