Czym charakteryzuje się efektywna reklama

Czy kiedy idziemy do sklepu, kupujemy produkt czy tylko obietnicę jego otrzymania? Pytanie retoryczne? Nie do końca, przynajmniej gdy wykupujesz kampanię reklamową w polskich mediach!

E-handel

Autor: www.sxc.hu
Źródło: www.sxc.hu
Czy nie drażni Was sytuacja, w której wzrost sprzedaży utożsamia się z działaniem jednego działu – sprzedaży? A dodatkowo gratyfikacja finansowa za odniesiony sukces zostaje przyznana właśnie temu teamowi! A nam marketingowcom, pozostaje satysfakcja z dobrze wykonanej pracy i uścisk dłoni szefa.

Spodobał Ci taki tekst? To ekstra, sprawdź stronę zaświadczenie o zarobkach pod tym adresem. Zobaczysz tam większą ilość informacji na zbliżony temat.

Powszechnie stosowanym sposobem rozliczania reklamy w Polsce jest model „płać za emisję”, bez względu na to z jakim medium mamy do czynienia. Ten tzw. model emisyjny, w sieci nazywany jest mianem CPM (Cost per Mille – koszt za tysiąc odsłon) choć jest generalnie obowiązującym w mediach, jest wyjątkowo mało korzystny z punktu widzenia reklamodawców zabiegających o efekty. Dlaczego? Firmy wydając miliony na kampanie reklamowe, „kupują” jedynie mglistą obietnicę zwiększenia sprzedaży, nie znając skuteczności swoich działań. Żadne bowiem medium nie gwarantuje nam efektów realizowanych kampanii marketingowych. zwyczajnie, to co kupujemy w domu reklamy lub w stacji telewizyjnej czy radiowej to gwarancja emisji naszej reklamy. Kliknij agencja public relations aby dowiedzieć się więcej!

A gdyby można było zaplanować, że realizując kampanie reklamową przy stałym budżecie, zwiększymy sprzedaż do określonego poziomu X – czyli pozyskujemy Y nowych klientów? I nie była by to tylko mglista obietnica, a faktyczna obwiązująca umowa z mediami. Wtenczas, zarówno nasza satysfakcja zawodowa, jak i finansowa miałyby się znacznie lepiej. Co ważne, marketing nie byłby już wsparciem dla sprzedaży oraz kosztem w firmie! Ważny jest tutaj branding, Wrocław to miasto, gdzie znajdziemy kilka świetnych firm, jak .

Realizowanie kampanii w modelu „płać za sukces” można stosować długofalowo. A co ważne, środki na ten typ promocji mogą śmiało obciążać budżetu sprzedażowy. W naszym kraju, co prawda praktycznie nie dywersyfikuje się kampanii marketingowych na te realizowane z budżetów marketingowych i sprzedażowych, nie mniej warto pochylić się nad takim podejściem i zacząć realizować kampanie online z budżetu sprzedażowego. Ważne jest również kreowanie wizerunku firmy, czyli branding.

W znanym brytyjskim magazynie „The Economist”, w tekście poświęconym reklamie online, autor pisze: „To koniec marketingu! Przynajmniej takiego jaki znamy…

Publikowany artykuł jest niesamowicie intrygujący, nieprawdaż? Jeżeli także Twoje zdanie jest podobne, to niewątpliwie pomocne źródła (https://www.maximgroup.pl/laptopy-acer) będą dla Ciebie potrzebne.

Jeżeli chcesz skutecznie kontrolować marketing we własnej firmie, a przede wszystkim monitorować efektywność promocji online oraz koszty takich działań, zacznij korzystać z modelu >>płać za sukces<<. Wówczas przestanie on być wyłącznie źródłem kosztów w Twojej firmie. Dzięki temu modelowi wydatki na reklamę stają się kosztami zmiennymi firmy, które skutecznie zwiększają jej zysk." Widzimy, że reklama w modelu "płać za efekt" jest kosztem, ale co ważniejsze kosztem zmiennym. Im więcej zatem sprzedajemy, tym więcej możemy wydać na tego typu reklamę!