Branżowe sklepy

Dowolny branżowy sklep jest punktem, do jakiego klienci zachodzą nie tylko dokonać zakupu. W salonie z instrumentami oczekują rozmową nie tylko ze sprzedawcą, o ile raczej znawcą muzyki, który zna mnóstwo kawałków, umie je bezbłędnie zagrać, oraz doradzić w wyborze instrumentu, pieców gitarowych, strun i innych. W sklepie z materiałami budowlanymi – odwiedzający chce otrzymać nie tylko faktury i towaru, ale także specjalistycznych porad, doświadczenia i wsparcia, które może wykorzystać we własnych projektach budowy, rekonstrukcji czy innych przedsięwzięć. Dotyczy to także salonów fotograficznych.

Wizyta początkującego fotografa, który nie poznał na razie dobrze własnych oczekiwań i nie wie, jaka specjalność w dziedzinie fotografii przysporzy mu najwięcej satysfakcji, bazuje bardziej na zbieraniu porad i wskazówek, jaki sprzęt służy do wykonywania jakiego gatunku fotografii, w których momentach zastosować dany obiektyw, daną lampę błyskową i tym podobne.

Dlatego na tyle cenna jest dobrze wyedukowana kadra sklepu. Idealne dla pracodawcy jest zatrudnienie pracownika, który sam posiada dużo doświadczenia w robieniu zdjęć, do niedawna stanowiło to jego sposób na pieniądze, była to pasja, przyjemność, a do tego posiada we własnym dorobku doświadczenie handlowe, co umożliwia mu umiejętne wykorzystanie technik sprzedaży i dobre podejście do kontaktów z przedstawicielami marek sprzętu. Z umiejętności i praktyki związanego z fotografią takiego pracownika będą korzystali klienci, natomiast z metod sprzedaży i wydajnego podejścia do handlu – punkt sprzedaży, jego prezes i ogólny bilans finansowy salonu fotograficznego.

Dobry sklep dla fotografów ma przynajmniej jednego tego typu fachowca, do jakiego klienci, czy to początkujący, czy bardzo doświadczeni pasjonaci, mogą zwrócić się z najbardziej wydumanymi pytaniami o dany obiektyw, korpus aparatu, jego możliwości i wiele pozostałych. Fachowca nie zaskoczą na pewno pytania o nowinki, które frapują wszystkich pasjonatów przekopujących Internet w poszukiwaniu nowych rozwiązań topowych firm fotograficznych. Na przykład jednym z interesujących obiektywów szerokokątnych jest polecany obiektyw Sigma 10-20 mm, która w dobrym punkcie foto powinna być już jakiś czas dostępna od zaraz. Jest to dobry obiektyw, zachęcający do kreowania zdjęć perspektywą. Tu za zadanie ma wkroczyć dobry sprzedawca, który podpowie, jak stosować takie szkło, jakie są jego wady i minusy, a także przedstawić zainteresowanemu kilka zdjęć wykonanych z jego użyciem.